nuffnang

Sunday, January 1, 2012

Pada Pagi Januari Itu



Assalamualaikum dan selamat hari Ahad dan SELAMAT TAHUN BARU MASIHI 2012!


*Tajuk entry serupo tajuk novel doh*
_____________________________________________


Wah, hari ini sungguh nice sekali.. Bangun je pagi-pagi tengok takde orang dah kat dalam rumah. Mana semua orang pegi??? Aiyokkk... Baru teringat yang hari ni Hanani@Nani@Didi@D (adik perempuan bongsu) daftar masuk asrama. Ayah pegi kerja. Adik lelaki yang sorang lagi (Fahmi) mungkin ikut sekali kuttt..sebab saya jerit-jerit nama dia takde respon pun. Adehh. Kesian sungguh anak umi seorang ini kena tinggal sorang-sorang kat rumah.

Pintu rumah selambe je terbiar bukak. Barangkali menadah rahmat pagi 1 Januari kot.kot jelah. Hey! bahaya betul kalau pencuri masuk cane? Umi..umi..


Me, Hanani, Fahmi


**************************************

 
Tengok atas meja ada 3 bungus nasik lomak. Wow. Rugi tak makan ni. Buka-buka tengok pehhh!sikit bebenor nasiknyerr punnn!sambal secotet jek. Dasar kedekut punya penjual nasik lomak.

Jalan-jalan dalam rumah lagi tengok-tengok baju busuk banyak gila kat tepi mesin basuh (orang gaji jepun). Jalan-jalan lagi tengok pinggan, mangkuk, gelas, sudu, sudip, kuali, dan segala mak nenek barang dapur duduk dalam sinki dan masih BELUM DIBASUH. Ok fine. Maknanya sekarang ni takde orang lain dah kena basuh baju & pinggan mangkuk tu. Tak lain dan tak bukan ialah orang yang tengah menaip ni la. 

Takpe-takpe. Cool bebeyh. Bukan ape pun, buat keja rumah jer kan. Small matter uolls.

Pastukan, bukak-bukak facebok tengok ade orang share benda nih:


Rindukan seseorang??
Amalkan doa ini..(^_^)

[Doa Nabi Yusuf Kepada Zulaikha]

"Ya Allah,
sampaikan salam rinduku
kepada ...... (nama penuh insan tersebut ),
sehingga aku menjadi kerinduannya..
Amin."



Sebenarnya kan. Saya nak share doa ni jer. Tapi tertaip benda lain pulak.
Saya sekadar berkongsi sahaja. keh keh keh


Nota Jari: [Terkini: adik lelaki saya, Fahmi tu bukannya pegi ikut sekali Hanani daftar asrama, dia pegi                 daftarkan diri dia kat sekolah dia.hahaha ]

5 comments:

Zaza Fakharuldin said...

tpi ape tujuan doa tu ye? hurmmm

アヌムちゃん said...

1st time dgr psl doa ni..huhuu

bestnyaa nasik lemak..3 bgkus lak tu.huhuu

athirahmazlan said...

@Zaza Fakharuldin: rasanya untuk mengurangkan perasaan rindu kita pada seseorang..hihi


@アヌムちゃん:a'ah trah pun sama..baru tahu pasal doa ni..hehe buatlah kak kat jepun tu.nyumm~

lynnz said...

"Ya Allah, sampaikan salam rinduku
kepada SITI NUR ATHIRAH BINTI MAZLAN BIN MAHMUD , sehingga aku menjadi kerinduannya..
Amin."

=))

athirahmazlan said...

@Lynnz : *PENGSAN* Thank you so muchhhhh my dear! Miss You too! *tutup muka malu*hihihi